Hvordan er reklamationsretten? 

Hos World of Jungle Shop får du altid 24 måneders reklamationsret som købeloven foreskriver. 

Hvis du ønsker at reklamere over en vare indenfor 24 måneder vil det på bagrund af omfanget blive vurderet hvorvidt produktet skal forsøges at blive sendt til reparation, ombyttet, tilbagebetaling af produktet eller et afslag i prisen. 

Du skal reklamere over produktet så snart fejlen opstår. Alt brug af produktet skal stoppe så snart fejlen konstateres. Hvis produktet fortsat bruges kan retten til reklamation og erstatning bortfalde.

Reklamationen afvises hvis fejlen er opstået som følge af forkert eller fejlagtigt brug eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis reklamationen er berettiget og du ønsker varen repareret refunderes kun dine “rimelige” fragtomkostninger.
Produktet skal altid sendes retur i forsvarlig emballage og der skal fremsendes en kvittering for afsendelse til shop.worldofjungle@gmail.com. På den måde kan vi refundere dine fragtomkostninger.
Ved ukorrekt emballering som kan medvirke til yderligere skade på produktet kan reklamationsretten bortfalde eller erstatningen nedskrives. 

Produktet skal sendes til nedenstående adresse:
World of Jungle Shop
Engdraget 57
6870 Ølgod 

Vi modtager ikke pakker der sendes til pakkeshop eller på efterkrav.
Varen skal altid leveres direkte til vores adresse. 

Kan jeg have en kortere reklamationsret? 

Visse produkter er ikke omfattet af 2 års reklamationsret. Det kan blandt andet være UV pærer hvor pæren ikke er beregnet til at kunne holde i 2 år med samme UV styrke.

Produkter som slides op ved korrekt brug kan også have en kortere reklamationsret. Dette kan for eksempel være, men ikke udelukket til, produkter som anvendes til dekoration, baggrunde og lianer. 

Hvordan sender i varen? 

Da World of Jungle Shop drives ved siden af to fuldtidsjobs bestræber vi os på at sende varer ud tirsdag og torsdag, med forbehold for helligdage.
Ordren skal være afgivet dagen før inden klokken 12:00. 

Fragt op til 20 kg sendes med GLS, i de fleste tilfælde kan akvarie salt med en vægt på 25 kg også sendes med GLS. Forsendelser med GLS koster 65,00 DKK.
Alt over 20 kg kan blive opkrævet mere i fragt afhængig af varens størrelse og samlede totale vægt for ordren. 

For at sikre den bedste levering af terrarier sendes disse med Danske Fragtmænd. Prisen for levering koster 300,00 DKK 

Hvis der ikke er ikke er plads ved det valgt udleveringssted kan pakken blive flyttet til nærmeste udleveringssted, dette vil blive informeret til dig direkte. 

Den forventede leveringstid er 3-5 hverdage efter din bestilling.
Hvis der er tale om udsolgte varer eller bestillingsvarer vil den forventede leveringstid oftes fremgå under produktbeskrivelsen. 

Husk at tilføje en kommentar hvor pakken må stilles hvis du ikke selv er hjemme for at modtage den. 

Levering med Danske Fragtmænd er kun til kantsted og ikke til etager.
Danske Fragtmænd leverer i tidsrummet 08:00-16:00. 

Hvis leveringen bliver afvist eller Danske Fragtmænd ikke kunne stille ordren forsvarligt vil der blive pålagt et tillæg på 400,00 DKK for forgæves levering samt ny levering. 

Ansvaret for forsendelsen overgår til køber når det noteres hvor godset må places hvis der ikke er nogen til modtagelse af godset. Dette gør sig gældende både ved GLS og Danske Fragtmænd 

Vi sender ikke til udlandet, ej heller til Grønland og Færøerne. 

Kan jeg fortryde mit køb?

Som kunde hos World of Jungle Shop har du altid 14 dages fortrydelsesret. Hvis du fortryder dit køb indenfor 14 dage skal du sende en mail til shop.worldofjungle@gmail.com

Fristen for brug af fortrydelsesretten forsvinder 14 dage efter modtagelse af varen eller modtager den sidste del af ordren, hvis der er tale om en samlet ordre hvor en eller flere produkter der leveres enkeltvis. 

Som kunde kan du ikke benytte dig fortrydelsesretten blot ved ikke at afvente din vare eller nægte modtagelse af den hvis den leveres til dør.

Du kan naturligvis altid teste produktet når du modtager det, præcis som hvis du stod i en fysisk butik.
Hvis produktet er taget aktivt i brug og/eller ikke sendes retur i original emballage kan der være tale om værdiforingelse.
Vurderingen af værdiforringelsen vil blive foretaget hos World of Jungle Shop. 
Det kan medføre at det totale beløb ikke kan refundereres da varen ikke længere kan sælges som værende et nyt produkt.

Såfremt produktet skal sendes retur som led i brug af fortrydelsesretten er det kundens eget ansvar at betale for returfragten til World of Jungle Shop.
Risikoen for produktet overgår først til World of Jungle Shop når varen er leveret på vores adresse. 

Produktet skal sendes til nedenstående adresse:
World of Jungle Shop
Engdraget 57
6870 Ølgod 

Vi modtager ikke pakker der sendes til pakkeshop eller på efterkrav.

Varen skal altid leveres direkte til vores adresse.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig på 1.500,00 DKK. Det skyldes at visse varer som for eksempel terrarier og akvarier ikke kan sendes retur med almindelig fragt på en forsvarlig måde. 

Hvad er undtaget af fortrydelsesretten

Der kan være visse produkter hvor fortrydelsesretten ikke kan tages i brug såfremt emballagen er brudt.
Det kan for eksempel være foder eller kosttilskud hvor det af sundheds -og hygiejnemæssige årsager ikke er forsvarligt at returnere til World of Jungle Shop fordi forseglingen er brudt. 

Hvad med mine penge?

Hvis købet er fortrudt og varen sendes retur til World of Jungle Shop vil udbetalingen under normale omstændigheder ske indenfor 14 dage. 

Vi kan tilbage holde udbetalingen indtil varen er ankommet eller dokumentation på at varen er sendt retur. 

Der er skade eller mangler på ordren. Hvad gør jeg nu? 

Såfremt der er sket skade på godset skal du hurtigst kontakte os på shop.worldofjungle@gmail.com eller via vores kontaktformular på Facebook. 

Er der tale om synlige skader skal dette meldes ved modtagelse af varen til World of Jungle Shop.

Hvis der er tale om usynlige skader, altså skader som ikke kan ses udefra på emballagen skal dette meldes senest 7 dage efter modtagelsen af varen. 

For at kunne behandle anmeldelsen bedst muligt er det nødvendigt at oplyse følgende: Ordre nummer, beskrivelse af skaden samt skadens omgang, billededokumentation, samt kopi af fragtbrevet. 

Efterfølgende vil skaden blive vurderet og findes det nødvendigt skal varen enten sendes retur og du vil få tilsendt en label, få tilsendt en erstatningsvare eller få et afslag i prisen.

Produktet må ikke flyttes eller tages i brug før sagen er afgjort og skal sendes retur i forsvarlig emballage.

Kan jeg betale med alle betalingsmidlier?

World of Jungle Shop modtager på nuværende tidspunkt kun betalinger med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, American Express, Apple Pay, Google Pay og bankoverførsel.

Der betales ikke kortgebyr for at handle på siden.

Beløbet trækkes først den dag varen sendes, medmindre betalingen sker ved bankoverførsel.
Ved bankoverførsel sendes varen først når beløbet er gået ind på kontoen. 

Kan jeg klage? 

Du kan naturligvis altid klage over dit køb. Det er naturligvis aldrig noget vi ønsker vores kunder skal, men i sådanne tilfælde skal der sendes en mail til shop.worldofjungle@gmail.com eller via vores kontaktformular på Facebook.
Såfremt vi ikke kan finde en løsning på dit problem kan du altid rette henvendelse til Konkurrence -og forbrugerstyrelsen. 

De kan kontaktes på nedenstående adresse: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: +45 4171 5000
Mail: kfst@kfst.dk 

Kan jeg bruge rabatkoder?

Ved brug af rabatkoder vil der være visse produkter som koden ikke kan benyttes på.

Hvilke produkter der er tale om afhænger af den enkelte rabatkode og dette vil altid fremgå ved udlevering af koden.

I udgangspunktet dækker rabatkoden aldrig: terrarier, akvariepumper, tilbehør til saltvandsakvarier og UVB måler. 

Har du spørgsmål til en rabatkode kan du altid tage fat i os på shop.worldofjungle@gmail.com eller via vores kontaktformular på Facebook. 

Der tages forbehold for fejl, prisændringer og udsolgte varer.

Indkøbskurv
Scroll to Top